Ik ben Stefan van Elst en woon in Oss.
23 Jaartjes jong en ik verdien een paar Euro per maand als koerier
Mijn auto is niet zo extreem als waar jullie je over het algemeen in verplaatsten, maar ik maak er toch maar even een topic over.
De auto in kwestie is een Toyota MR2 uit 1988.
Deze had ik in eerste instantie gekocht, omdat de motor van m'n Supra 3.0i Turbo (origineel een non-turbo), eveneens uit 1988, het voor gezien hield en ik toch mobiel moest blijven.
De MR2 beviel mij zo goed dat ik de Supra aan een vriend van mij verkocht heb en ik ben m'n centjes in de MR2 gaan steken.
Ik wou de Supra perse niet aan een onbekende verkopen, omdat ik er aardig wat tijd en geld in had gestoken (motor, restauratie e.d.)
Mocht hij ooit weer van de Supra afwillen is de kans groot dat ik deze weer terug koop van hem, omdat de auto toch een speciaal plaatsje in m'n hart heeft weten te veroveren!
De MR2 was helemaal standaard toen ik 'm op 5 mei 2007 kocht van een jongen uit Helvoirt.
Na er een aantal maanden in gereden te hebben, vond ik de 16V wat langzaam worden en begon ik te zoeken naar een waardige vervanger.
Ik kwam op eBay een frontcut van een JDM AE111 tegen, met daarin een 4A-GE 20V, welke 81.002km gelopen had.
Ook kwam ik, met een beetje geluk, in het bezit van een (vrij zeldzame) 6-bak.
De gear-ratios van de 6-bak zijn veel beter geschikt voor de smalle powerband van het 20V-blok, dan die van een 5-bak.
De engine-swap vond plaats in de zomer van 2007.
Het swappen opzich was erg makkelijk, omdat het beide 4A-GE-motoren betreft.
De kabelboom heb ik uitbesteed aan een gozer in de VS, omdat ik zelf wat nare ervaringen heb met kabelbomen.
De motor kwam op 6 augustus 2007, om 20:25 uur, tot leven
Ik zal het moment, dat ik voor de eerste keer het rechter pedaaltje op de mat trapte, nooit meer vergeten!
Het geluid van de ITB's is echt geweldig!!
Ik heb inmiddels meer dan 12.000km met de 20V gereden en ik geniet nog dagelijks van het geluid!
Het volgende wat een flinke upgrade kon gebruiken was het onderstel, want dat was behoorlijk slap geworden, door de jaren heen.
Vooral de bussen waren helemaal op, maar dat is niet vreemd na zo'n 270.000km!
Eind 2007 / begin 2008 heb ik het zooitje volledig onder handen genomen.
Zo zijn er coilovers geplaatst, nieuwe kogels, poly bussen rondom, dikkere swaybars en nog veel meer goodies.
Ik herkende de MR2 qua handling niet meer terug.
Wat een verschil!
Om de geinteresseerden op de hoogste te houden van de mods zal ik hieronder een lijst plaatsen met de mods die er op dit moment aan de MR2 gedaan zijn.
De mod-list is aardig aan het groeien, maar de wish-list in nog steeds erg lang!
Helaas groeit het geld nog steeds niet op m'n rug, dus zullen er niet zo heel vaak updates plaats vinden helaas.
De lijst is trouwens in het engels, omdat deze ook op een aantal andere fora staat.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine
JDM 4A-GE 20V VVT Blacktop Engine
Mongoose Stainless Steel Exhaust (Customized to fit the OEM 20V B-pipe)
T3 75mm Velocity Stacks
T3 Single Row Crank Pulley
R1 Wurks Underdrive Alternator Pulley
R1 Wurks Underdrive Waterpump Pulley
TRD Sports Oil Filter
Polyurethane Engine Mount Inserts
HKS SLD (Speed Limit Defencer)
Relocated Coolant Overflow Bottle (From a MA70 Supra Turbo)
Removed Evap Charcoal Canister
Transmission
C160 6-Speed Transmission (No LSD)
TRD Clutch
TRD Pressure Plate
Speed Source Solid Brass Shifter Cable Bushings
Suspension
D2 36-Way Adjustable Coilovers
Polyurethane Suspension And Sway Bar Bushings
Suspension Technics Front Sway Bar
Suspension Technics Rear Sway Bar
D2 Front Sway Bar End Links
H&T Rear Sway Bar End Links
Twos-R-Us Rear Tie Rods
TRD Stage 1 Alignment
Brakes
Goodridge Stainless Steel Braided Brake Lines
DOT 5.1 Brake Fluid
H&T Style Brake Master Cylinder Brace
Red Painted Brake Calipers
Wheels
5Zigen Beckets FN-01R Rims (16x7 ET35, Matt Black, 5.3kg / 11.7lbs each)
Pirelli P-Zero Nero Tires (215/40 ZR 16)
Aluminium Lug Nuts (16.5gr / 0.58oz each)
Steering
Quaife 2.5 Ratio Steering Rack
Polyurethane Steering Rack Bushings
Body
JDM Tail Lights
Clear Front Lenses
Clear Side Indicators
Color Coded Side Mirrors
Gutted Frunk
Gutted Trunk
Modified Rear Bumper Beam (Weight reduction)
18.2 License Plates
Flatblade Wipers
Twos-R-Us Engine Lid Prop Rod
Interior
OEM Volt Gauge
Removed All Sound Deadening Material
ICE
Pioneer DEH-P9600MP
Pioneer CD-UB100 USB Adapter
Pioneer TS-C171PRS (Front)
JBL GTO327 (Rear)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat foto's van de MR2:
Ook heb ik nog wat filmpjes van de MR2, van mobiele telefoon kwaliteit, die ik met jullie wil delen.
Deze zijn via deze link te bekijken.
Groeten,
Stefan