Nouuuuuu, hier ook maar even updaten dan maar.
Zoals inmiddels wel al bekend is lijd ik aan het 'eeuwige twijfelaar' syndroom met als gevolg dat ik eerst een paar verkeerde (of beter gezegd ; minder goede) keuzes moet maken alvorens ik de juiste maak
Er komt dus geen 3.0 V6 in en er komt ook geen 2.0 turbo in. Het is de 2GR-FE geworden. De ultieme saaie Camry motor. Dit is dezelfde motor die ook in de nieuwe Lotus Evora gebruikt wordt, Toyota Camry (2006+), Avalon, Venza en Lexus RX350. Het is dus een 3.5 V6, geheel alu blok, dual VVTi en is bijhoorlijk licht.. zeker vergeleken met de veel oudere 3.0 V6 en de turbo motoren.
Het blok is inmiddels besteld vanuit de VS en hier kom ik dus ook echt niet meer onderuit, zou ik nog van mening willen veranderen hahaha.. maar dat is uitgesloten. Dit is eigenlijk de beste keuze.. toch de betrouwbaarheid van een N/A motor, draait niet teveel rpm's.. lekker vermogen en niet te zwaar. Standaard levert deze motor rond de 268hp/335Nm maar dat is dus in een Camry met über restrictief uitlaatsysteem. Ik ben in contact gekomen met een persoon in de VS die deze conversie zelf al uitgevoerd heeft en custom uitlaatspruitstukken kan leveren.. hierdoor zal ik al snel richting 275pk op de wielen zitten.. vermogen zat dus.
Ik zal wel nog even moeten wachten met de spruitstukken, anders krijg ik 'm niet door de geluidsmeting van de RDW (auto wordt compleet opnieuw gekeurd).
De motor zal deze maand nog arriveren in NL en dan kan het karweitje beginnen.
Ondertussen is er weer het 1 en ander gekocht :
STACK meters (olietemp, oliedruk en koelvloeistoftemp.)
Fidanza vliegwiel
Kirkosaurus poly motorsteunen inserts